Adresas: 
Lydos g. 5, Vilnius
Tel.: 5-262 6589
Fax.: 5-262 6589

Internetinė svetainė: 
http://www.fondai.com/Krivule/Krivule.htm

Priklausomybė: 
Savivaldybės
Įstaigos tipas: 
Ikimokyklinio ugdymo mokykla

Mokymo kalbos: 
lietuvių
Mokymo formos: 
Dieninė

Savivaldybė:
Vilniaus apskr. Vilniaus m. sav.
Valdorfo pedagogikos programa
Mažiems vaikams ritmas būtinas: jie nepažįsta valandų ir tik nusistovėjusio ritmo dėka skiria paros dalis. Ritmo dėka vaikai mokosi paskirstyti laiką, orientuotis jame. DIENA TIK TUOMET YRA RITMIŠKA, KAI TIE PATYS DALYKAI KARTOJASI KASDIEN TUO PAČIU METU. Jeigu kiekvienai dienai nustatomas naujas ritmas, tai nėra jokio ritmo. Ritmas susidaro tik esant pasikartojimams.
 
Valdorfo pedagogikos grupėje rytas prasideda laisvais žaidimais, nes vaikai susirenka ne vienu metu. Vaikams leidžiama žaisti visiškai savarankiškai; suaugęs įsiterpia tik organizuodamas žaidimo pradžią, tada, kai vaikams reikalinga pagalba arba kai jie per daug išdykauja. Auklėtojos taip pat parūpina tai, ko vaikui pritrūksta žaidžiant. Šiaip suaugę užsiima kuo nors kitu (pavyzdžiui, dirba darbus, reikalingus vaikų darželio gyvenimui). Vaikai gali dirbti kartu, jei to nori, arba tik pamėgdžioti suaugusįjį savo žaidimuose.

Po laisvo žaidimo vaikai suburiami į ratą: skaičiuote arba dainele kviečiami plauti rankų, keli vaikai dengia stalus, ruošia pusryčius (sutepa sumuštinius). Kyla nedidelis šurmulys. Prieš pusryčius vaikai sako eilėraštuką arba dainuoja apie valgį, uždegama žvakė. Valgant būna ramu, bet leidžiama negarsiai šnekučiuotis. Tai – buvimas kartu “įkvėpimas” ir šioks toks atokvėpis “iškvėpimas” vienu metu. Indai plaunami vaikams matant, panorėję jie gali padėti sutvarkyti stalus.

Kadangi iki pusryčių ne visi vaikai susirenka, po valgio jie kviečiami į Ryto ratą. Tai dėmesio reikalaujantys bendri žaidimai ir dienos darbelių aptarimas. Viskam vadovauja auklėtojos, nors vaikai gali reikšti savo pageidavimus ir pasiūlymus. Vėliau darome trumpą pertraukėlę, kurios metu vaikai pasiruošia piešimui, lipdymui, lėlių siuvimui, rengimuisi artimiausiai šventei ir pan. Visa tai vyksta be intelektualių paaiškinimų - auklėtojos iš karto pradeda veikti. Jei vaikas nenori dirbti kartu su suaugusiu, jis gali pasirinkti ramų žaidimą, kad netrukdytų draugams įvairioje ruošoje.

Po veiklos vaikai pradeda ruoštis į lauką. Lauke vaikams suteikiama visiška judėjimo laisvė (“iškvėpimas”). Į lauką Valdorfo ped. grupių vaikai eina bet kokiu oru (atitinkamai apsirengę). Suaugusieji lauke gali tvarkyti aplinką, o vaikai, jei nori, prisijungti ir talkinti.

Grįžę iš lauko vaikai ruošiasi pietums: nusirengia, plaunasi rankas, pasidengia stalus. Papietavę eina “pokaičio” (miegoti). Auklėtoja seka pasaką (ne skaito). Šiame amžiuje (iki 7 metų) pasakos pabaiga turi būti tik gera. Pailsėję vaikučiai susitvarko loveles, apsirengia, susišukuoja, klausosi eilėraštukų ar šiaip šnekučiuojasi; dažniausiai - piešia. Vėliau prasideda pasiruošimas vakarienei, o po jos – laisvi žaidimai, kol ateina tėveliai. Geru oru žaidžiame lauke.

Būtų idealu, jei tėvai pasiimtų vaikus vienu metu – vaikai žinotų, kad dabar laikas namo. Jeigu tai neįmanoma, vaikai laukia žaisdami. Kartais tai nėra gerai, nes nė vienam vaikui nepatinka būti sutrukdytam žaidimo viduryje. Vaikams žaidimas yra toks pat rimtas dalykas kaip suaugusiems darbas. Mums juk nepatinka, kai mus dirbančius trukdo. Panašaus ritmo reikėtų laikytis ir namie. Šitokiu būdu vaikai mokosi paskirstyti laiką.

Vaikams būtini pasikartojimai: jie mėgsta vėl ir vėl išgyventi malonias akimirkas – tai sustiprina jų pasitikėjimą savimi (juk smagu iš naujo įkopti į kalvelę ir kiekvieną kartą pasijusti “Everesto nugalėtoju”?)
 
SUAUGUSIEJI, KITAIP NEI VAIKAI, PAVARGSTA NUO PASIKARTOJIMŲ, TAČIAU KUO DAUGIAU PASIKARTOJIMŲ VAIKO GYVENIME, TUO SAUGIAU JIS JAUČIASI.

Parengė vyresnioji auklėtoja Džilda Narmontienė